Handels- og leveringsbetingelser
Generelle oplysninger
Danish Agro Shoppen
Danish Agro a.m.b.a.
CVR. nr. 59789317
Køgevej 55, 4653 Karise. Danmark
Etableringsår 2008
Kontakt webshoppen:
Tlf: +45 8887 4931, tast 2
(Hverdage mellem 9.00 - 16.00)
Email: shoppen@danishagro.dk
-------------------------------------------------
Generelle betingelser - for køb i Danish Agro Shoppen i fysiske butikker og webshop:
Ved markedsføring af tilbud fx kampagnepris, mængderabat mm, tages der ALTID forbehold for: Varer med lav beholdning, sæsonvarer, udsolgte varer mm. Tilbud kan ikke kombineres med andre former for rabat fx loyalitetsrabatter og mængderabatter.
-------------------------------------------------
Sådan handler du i webshoppen:
For at foretage et køb på www.danishagroshoppen.dk skal du igennem følgende 5 trin:
1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen
2. Indtast dine personlige oplysninger.
3. Vælg betalingsmåde.
4. Godkend vores handelsbetingelser.
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet.
Du modtager herefter bestillingsbekræftelse på mail.
For at handle på www.danishagroshoppen.dk skal du være fyldt 18 år. Er du under 18 år skal du have samtykke fra din værge.
Sådan bestiller du en ordre i webshoppen
På www.danishagroshoppen.dk, kan du bestille varer via vores website. Du putter varerne i kurven, når du er færdig med at finde varer, går du til indkøbskurven og indtaster oplysninger, det er for- og efternavn, vejnavn og nummer, postnummer og by samt mail og mobilnr. Vi skal bruge din mailadresse for at fremsende ordrebekræftelse og faktura på din mail. Mobilnr. benyttes i forhold til advisering af pakker og paller.
Din mailadresse tilmeldes ved samtykke modtagelse af nyhedsmail. Denne tilmelding kan til enhver tid afmeldes direkte i nyhedsbrevet eller ved at kontakte os på mail: shoppen@danishagro.dk
Spørgsmål til varer på vores site
På sitet fremgår som udgangspunkt, de varer der kan købes i alle vores fysiske butikker og i webshoppen. Der er varer som ikke er egnet til fragt. Disse varer kan du købe i vores fysiske butikker. Du kan orientere dig om lagerstatus i butikken. Vi anbefaler du kontakter butikken på mail eller tlf. såfremt du vil være sikker på at varen står klar til dig, ved at lave en reservation. Det aftales altid direkte med butikken, hvornår varen kan afhentes.
Spørgsmål til afgivet ordre
Når du har afgivet din ordre og afsluttet handlen med betaling, skal du modtage en ordrebekræftelse på din mail. Såfremt du ikke har modtaget denne, bedes du kontakte os på mail: shoppen@danishagro.dk - kig i din indbakke eller spammail.
Ordrer behandles i den rækkefølge de kommer ind. Hav venligst lidt tålmodighed ved spidsbelastning og lukkedage. Skriv til os ved spørgsmål: shoppen@danishagro.dk - du får besked så snart vi har mulighed.
Hvis du har spørgsmål til ordrer, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 8887 4931 - tast 2. Vi kan kontaktes på hverdage mellem 9-16.
Du kan også skrive til os via mail på: shoppen@danishagro.dk Der kan i perioder være travlt på telefonen og vi anbefaler dig derfor, at sende en mail i stedet for. Har du spørgsmål vil de blive besvaret indenfor 24 timer. (i hverdage).
SoMe
Vi poster opslag på Sociale medier herunder Facebook, Instagram og Tik-Tok. Vi vil meget gerne svare på spørgsmål, som kan lede dig i den rigtige retning for at få svar på dit spørgsmål.
www.danishagrosshoppen.dk - er e-mærke-certificeret, og derfor er du omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse og du har altid adgang til e-mærkets gratis Sagsbehandling, når du handler hos os.
Betaling og priser incl. moms
På www.danishagroshoppen.dk modtager vi følgende kort – Dankort, Mastercard, Maestro, VISA, American express og JCB. Derudover kan du betale med mobilepay, samt konto oprettet i Danish Agro.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra danishagroshoppen.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Beløb reserveres, men trækkes først når varen er afsendt fra vores lager. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Når du handler med www.danishagrosshoppen.dk - indgås aftaler på dansk.
Mit-ID verifisering pr. 28.12.2020
Der er indført 2 vejs verificering, hvilket betyder at du skal have hentet Mit-ID app for at det kan lade sig gøre at benytte betalingskort på webshops. Alternativt skal du benytte mobilepay som betalingsmiddel.
Levering og fragt - postpakker og pallevarer
Pakker leveres indenfor 2-4 hverdage fortrinsvis med Danske Fragtmænd samt småpakker (under 15 kg.) med Post Nord.
Pallevarer leveres fra 4-10 dage med egne chauffører eller med Danske Fragtmænd.
Vi gør opmærksom på, at egne chauffører og Danske Fragtmænd leverer til nærmeste kørefaste underlag på adressen, typisk fortovskanten. Vi kan derfor ikke garantere, at dine pallevarer vil blive stillet det ønskede sted på din ejendom. Men skriv gerne, en placering i bemærkningsfelt på din ordre. Vores opfattelse er at chauffører, vil gøre alt hvad de kan, for at stille pallevarerne hensigtsmæssigt.
Bestil i god tid - især ved levering omkring helligdage
Ordrer til levering inden helligdage (påske, jul mm), bør være bestilt i webshoppen senest 4 dage før. Vi pakker og sender alle modtagede ordrer, men kan ikke garantere normal leveringstid kan overholdes, da vi anvender eksterne fragtfirmaer.
Alle ordrer sendes afhængig af fragttype. Pakker sendes med Danske Fragtmænd og Post Nord alle hverdage, også ml jul og nytår (dog ikke helligdagene). Palleordrer leveres før jul eller efter nytår. (Dvs. at der ikke leveres pallevarer i dagene mellem jul- og nytår.)
Vær opmærksom på at der ikke leveres på søn- og helligdage, samt at Danske Fragtmænd kan holde ferielukket.
Ved køb for over kr. 2.500,- leveres ordren fragtfrit. Ved køb under kr. 2.500,- tillægges leveringsomkostninger efter vægtgrænser. Priser fra kr. 49,- incl moms. Varekurven beregner automatisk den samlede fragt. Se gældende fragtgrænser under vores handelsbetingelser. Enkelte varer kan dog have særlige fragtbetingelser. Disse betingelser vil fremgå på den enkelte vare.
Leveringstiden for varerne varierer fra vare til vare, men vil fremgå af den enkelte vare.
Bestilles flere varer på samme ordre, med forskellig leveringstid, vil den vare med den længste leveringstid være indikator for leverancens samlede leveringstidspunkt. Der delleveres normalt ikke. Der leveres kun i Danmark og der leveres ikke til øer uden fast broforbindelse.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at udfylde fortrydelsesformularen som du finder her.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer hvor vægten overstiger 35 kg. Som udgangspunkt, skal varer returneres med samme forsendelsesmetode som blev benyttet ved leveringen.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. mellem kr. 100,- og kr. 500,- pr. enhed. Pakketakst på pakker op til 35 kg. kan aflæses hos leverandøren, mens fragtmandsreturneringer vil være individuelt.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, F.eks. Hundetegn med indgraveret navn.
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Der kan derfor ikke returneres åbne fodersække.
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Ønsker du at sende varen retur bedes du udfylde denne fortrydelsesformular og fremsende sammen med øvrig dokumentation.
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig. (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Danish Agro Shoppen A/S
Webshoppen
Silkeborgvej 25
8464 Galten
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse, udfyldt Fortrydelsesformular og aflevere varen personligt (husk at få en kvittering på returnering) mod forudgående aftale på ovenstående adresse, Danish Agro Shoppen, webshoppen. Silkeborgvej 25, 8464 Galten.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal fremsende varen du ønsker at returnere og vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på www.danishagroshoppen.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Kontakt os ved reklamation
Hvis du vil reklamere over en vare, skal du kontakte os. Det kan gøres på mail shoppen@danishagro.dk - husk at oplyse ordrenr. Herefter aftales hvad der skal ske med din ordre/reklamation.
Varen sendes til:
Danish Agro Shoppen A/S
Webshoppen
Silkeborgvej 25
8464 Galten
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Fejl og forbehold:
Vi forbeholder os mod fejl på hjemmesiden, f.eks. for trykfejl, fejl i produktnavn og beskrivelse, produktfoto, pris- og str. angivelse og øvrig vejledning, prisstigninger, udsolgte varer og lignende.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Danish Agro Shoppen A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Oplysninger afgivet til www.danishagroshoppen.dk - videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Alle informationer afgivet til danishagroshoppen.dk opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Danish Agro Shoppen A/S og dennes betroede samarbejdspartnere. Den dataansvarlige på danishagroshoppen.dk er Kædechefen i Danish Agro Shoppen.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre.
Som registreret hos www.danishagroshoppen.dk - har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: Danish Agro Shoppen A/S via e-mail Shoppen@danishagro.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Shoppen@danishagro.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”
Trustpilot - anmeldelser
Vi har implementeret trustpilot på vores webshop. Det betyder, at du vil få en mail hvor du kan anmelde din oplevelse af dit køb. Denne anmeldelse skal betragtes, som en mulighed for at kunne forbedre en købsoplevelse, men selvfølgelig også give dig mulighed for at give ris og ros til dem, som håndterer din ordre. Vi ser, læser og forholder os til alle anmeldelser.
Læs også Danish Agro's privatlivspolitik
Forsyningssikkerhed og force majeure
Vi forbeholder os ret til, til enhver tid at annullere enhver ordre, med henvisning til force majoure, i de tilfælde hvor der opstår uventede handlinger/hændelser i verden, som påvirker forsyningsikkerheden og priserne i markedet. Sådanne hændelser kan fx være energikrise, råvarekrise, krig, naturkatastrofer, sundhedskatastrofer, inflation, etc.